Daphne Iking Selaku Emcee Dedah Cerita Sebenar Mengenai Neelofa Dan Kelab Malam Zouk.

Ketika ini, baik di Instagram mahupun Facebook rata – rata netizen masih hangat membicarakan soal majlis pelancaran kolesi tudung terbaru Neelofa, ByLofa. Segalanya menjadi kontroversi apabila selebriti itu memilih sebuah kelab malam terkenal di ibu negara sebagai lokasi majlisnya itu.
Daphne Iking Pertahankan Neelofa
Menyedari pelbagai kecaman terus diterima, pelakon dan pengacara Daphne Iking yang turut berada disitu sebagai hos tampil memberi kenyataan balas di Instagramnya yang mendakwa ianya bukanlah seperti yang digambarkan netizen. Menurut Daphne, segala persiapan telah pun diatur rapi dimana tiada minuman alkohol dihidangkan, tidak dibenarkan merokok malah kelengkapan hiasan turut dihias mengikut tema yang diinginkan.

Tambahnya juga, sebab mengapa kelab malam itu dipilih kerana ianya juga merupakan sebuah lokasi acara disamping turut tersedia dengan pakej yang berpatutan dan mengikut tema yang diinginkan.
Neelofa Tidak Ambil Peduli Komen

Meskipun pelbagai komen dan kecaman daripada netizen, Neelofa mengambil jalan untuk tidak ambil peduli dengan sebarang ancaman yang diterima. Baginya menerusi BH Online pula, beliau tahu apa yang beliau sedang lakukan.

“Saya membuat keputusan untuk tidak mempedulikan lagi kritikan orang ramai berhubung mana-mana perkara, yang penting saya tahu apa yang dilakukan. Lokasi dipilih sesuai dengan tema selepas menyenarai pendek beberapa tempat”

“Kalau pilih tempat lain, saya perlu keluarkan wang lapan kali ganda bagi memenuhi kehendak tema. Sampai bila pun takkan habis kalau terus melayan kecaman netizen. Jadi tahun ini, saya memilih untuk tidak ambil peduli lagi kata-kata orang,”

Masih lagi mengenai Majlis Pelancaran Koleksi tudung terbaru Neelofa, ByLofa yang hangat dibicarakan di media sosial gara -gara diadakan di sebuah kelab malam terkenal, Zouk.

 
Menari Di Zouk : Nisa Kay Mohon Maaf
Disebalik lokasi yang tular itu, rata – rata netizen turut tidak berpuas hati dengan beberapa rakaman video yang menunjukkan aksi beberapa orang gadis yang menari dalam majlis itu. Malah salah seorang daripada mereka adalah selebriti media sosial yang semakin meningkat naik, Nisa Kay.

Menurut Nisa atau nama sebenarnya Khairunnisa pada Hangat.com, beliau sama sekali tidak menyangka bahawa video tersebut akan tular.

Malah kejadian itu juga bukanlah disengajakan kerana pada asalnya beliau hanya menonton aksi tersebut dan telah ditarik oleh seorang petugas yang berada disitu bagi menyertai kumpulan terbabit.
Nisa Kay Mohon Maaf
Tambahnya juga, perlakuan tersebut bukanlah memaparkan dirinya yang sebenar. Dek kerana keterujaan mereka yang berada disitu, Nisa turut menyertai mereka dalam permainan “lip-sync battle” tersebut. Nisa Kay mula dikenali melalui beberapa buah program wawancara dan antara pengacara wanita yang sedang meningkat naik.

“Saya akui, perlakuan yang saya lakukan itu tidak seharusnya berlaku dan ianya sama sekali tidak menggambarkan diri saya yang sebenar dan juga imej sebagai wanita bertudung. Saya akui, saya tidak memaparkan contoh yang baik, lebih-lebih lagi dengan reputasi yang perlu dijaga. Saya hargai usaha ramai pihak yang sudah pun mulai memadam video tersebut di platform masing-masing dan diharapkan kejadian ini bukan sahaja memberi pengajaran buat saya, malah buat orang lain juga”

Suka pula kami dengan kenyataan seorang netizen, “Mengkritik tak salah yang salah mengutuk dan mengeji seperti kita lebih baik daripada mereka yang sudah buat kesilapan”

Sumber: hangat.com

BANDUAN MINTA HISAP ROKOK SEBELUM MENGHADAP TALI GANTUNG TETAPI DIENDAHKAN. APA YANG TERJADI SELEPAS HUKUMAN MEMANG NAIK BULU ROMA!

SETIAP kesalahan yang manusia telah buat sama ada kecil atau besar ia haruslah dihukum. Antara hukuman terberat dijatuhkan pada pesalah adalah Gantung Sampai Mati membuatkan orang takut akan hukuman ini.

Disini ada satu cebisan atau kisah seram yang terjadi pada tukang gantung si pesalah di salah sebuah Jabatan Penjara yang terletak di malaysia.Jom sama-sama kita baca.

AL-KISAH BERMULA….
Tadi aku membaca mengenai cadangan Malaysia untuk meminda hukuman mati melibatkan kesalahan mengedar dadah. Ada baik dan ada juga tak baik hukuman mati ni. Tapi kalau tanya pendapat aku secara personal, yang patut dipinda dulu adalah hukuman sebat. Hukuman sebat bagi aku merupakan hukuman yang zalim dan kejam. Dalam Islam tidak ada hukuman sebat hingga menyebabkan pelakunya menderita sebegitu teruk seperti mana yang aku saksikan di penjara tak lama dulu.

Dalam Islam sebagai contoh, hukuman sebat lebih kepada mendidik, si tukang sebat tak boleh angkat tangan atas melebihi kepala, Tetapi hukuman sebat di penjara kita Nauzubillah. Dahlah pesalah dipakaikan cawat, disebat di tempat yang sama iaitu di punggung dengan sekuat hati sampai darah memercik dan macam nak pecah isi-isi daging!

Baik berbalik kepada hukuman gantung ini, aku dah dua tiga kali bertemu dan menemubual seorang tukang gantung yang bertugas di Jabatan Penjara Malaysia. Banyak yang beliau ceritakan mengenai ‘tugasannya’ . Dan antara soalan yang aku ajukan pada beliau – apa pengalaman yang tak dapat dilupakan sepanjang bertugas sebagai tukang gantung ini?

Pegawai ini seorang berketurunan Sikh. Pada mulanya beliau agak keberatan menjawab soalan aku itu. Beliau lebih selesa bercakap bab prosedur, kaedah dan sebagainya which is bagi aku dah ramai tahu. Aku perlukan ‘lebih’ dari itu. Lama-kelamaan beliau semakin OK dengan aku dan menceritakan A to Z mengenai pengalaman ‘mendebarkan’ yang pernah beliau lalui.

Antaranya menurut pegawai itu, beliau sering dapat ‘tanda-tanda’ tertentu sebelum mendapat arahan menggantung banduan. Antaranya beliau akan rasa PANAS di sekitar lehernya. Jika itu terjadi katanya, beliau akan standby kerana dua tiga hari lepas itu PASTI beliau akan mendapat tugasan tersebut.

Tukang gantung itu juga menceritakan satu kejadian aneh sepanjang beliau bertugas selama ini. Ada satu peristiwa di mana beliau gagal menemui kunci rumahnya sedangkan beliau perlu segera ke penjara untuk melaksanakan hukuman. Untuk rekod, dalam undang-undang pihak penjara diperuntukan masa tertentu untuk menjalankan hukuman berkenaan. Sekiranya hukuman itu tidak dilaksanakan dalam tempoh tersebut, ia merupakan satu kesalahan besar!

“Subuh itu saya dah bersedia untuk menggantung seorang banduan ini tetapi bayangkan kunci rumah saya tiba-tiba hilang. Kunci pintu tiada, kunci pagar lesap, kunci mangga entah ke mana, semua tak ada. Apa lagi saya terpaksa menelefon rakan untuk membuka pintu rumah dan nasib baik, saya sempat menjalankan ‘kerja’ saya,” katanya yang menganggap ia satu peristiwa misteri yang masih beliau tak menemui jawabannya.

Beliau juga pernah dikunjungi ‘kelibat’ seorang banduan yang baru beliau gantung. Menurut tukang gantung itu, sebelum banduan berkenaan menjalani hukuman, dia ada meminta supaya diberi peluang untuk menghisap rokok buat kali terakhir. Namun permintaan itu ditolak kerana menyalahi peraturan dan mereka juga sudah kesuntukan masa. Selepas selesai menggantung banduan itu hingga mati, pegawai berkenaan kembali ke pejabatnya untuk menghabiskan kerja sebelum pulang ke rumah.

“Masa tu saya rasa mengantuk yang amat sangat sehingga membuatkan saya tersengguk-sengguk. Ketika inilah ‘kelibat’ banduan itu muncul depan mata saya. Saya memang sangat terkejut. ‘Dia’ tidak bercakap tetapi menunjukkan isyarat seolah-olah mahukan sebatang rokok untuk dihisap. Saya cakap sudahlah…kamu sudah dalam alam lain…pulanglah ke tempat kamu…jangan ganggu saya lagi…lepas itu perlahan-lahan bayang-bayangnya hilang,” katanya yang mengakui akan meremang bulu roma setiap kali mengingatkan kejadian itu.

Mengenai keadaan mayat yang digantung, pegawai tersebut memberitahu, selalunya muka pesalah akan bertukar kebiruan atau kehitaman selepas digantung kerana kekurangan oksigen.

Ujarnya, lidah pesalah juga akan terjelir sedikit dan leher akan mengecil hingga sekecil batang penyapu.

Tetapi yang paling menggerunkan, sebaik sahaja ikatan dilonggarkan, selalunya akan kedengaran bunyi `dengusan’ atau sendawa daripada mulut mayat berkenaan. “Bunyinya seperti ini Erh .ia sebenarnya hasil tindak balas gas dalam badan tetapi kalau kita tak biasa, kita mungkin terkejut besar,” katanya sambil ketawa.

Beliau yang mengakui kerap tersentuh hati ketika melaksanakan hukuman gantung menasihati orang ramai supaya menjauhi jenayah kerana ia boleh merosakkan diri sendiri, bangsa, negara dan agama.

“Cuma saya minta orang ramai supaya jangan menghina banduan-banduan akhir ini kerana mereka sekurang-kurangnya tahu bila akan mati dan berkemungkinan sudah bertaubat, tetapi bagaimana pula dengan kita?

“Terus terang saya katakan ada kalanya mayat mereka lebih sempurna daripada mayat orang lain, ada mayat banduan yang saya gantung itu berbau wangi dan ada yang wajahnya berseri-seri serta tersenyum seolah-olah `pemergian’ mereka dirahmati-Nya,” ujar beliau.

Sebelum meminta izin untuk berundur diri, beliau berkata: “Saya berharap cerita saya ini dapat memberi keinsafan dan pengajaran kepada kita semua.

“Ingatlah, seandainya saya sudah menarik `gear’ di bilik gantung itu, hanya keajaiban sahaja yang boleh menyelamatkan nyawa banduan tersebut dan sejarah telah membuktikan… keajaiban itu tidak pernah berlaku!”

Kali terakhir aku berjumpa pegawai Sikh itu kira-kira lima enam tahun lepas. Mungkin dia dah bersara sekarang. Aku rasa kalau dia tulis buku mengenai pengalamannya sebagai tukang gantung, confirm kalah Stephen King ngan Ramlee Awang Murshid.

SUMBER: buletin media