7 Mahkota Dunia Akhirat Yang Kita Harus Amalkan.

Allah Subhaanahuu wa Ta’aala berfirman: “Sesungguhnya Kami telah menciptakan atas kamu semua (7) Laluan Jalan dan kami sama sekali tidak akan lengah terhadap ciptaan Kami.”
[Al-Mu’minuun, ayat 17]

1. MAHKOTA ZIKIR
لا إله الا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير

“Laa ilaaha illallaahu
wahdahu
laa syariikalahu
Lahul Mulku
Wa lahul Hamdu
Wa huwa ‘alaa
Kulli syai’in Qodiir”

2. MAHKOTA TASBIH
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته

“Subhaanallah
wabihamdihi
‘adada holqihi
wa Ridha nafsihi
wa zinatan ‘arsyihi
wa midada kalimaatihi”

3. MAHKOTA DOA
ربنا اتنا في الدنيا حسنة وفي الاخرة حسنة وقنا عذاب النار

“Rabbanaa aatinaa fid
dunyahasanah
Wa fil aakhirati hasanah
Wa qinaa ‘adzaaban
naar”

4. MAHKOTA / PENGHULU
ISTIGHFAR
اللهم أنت ربي لا اله الا انت خلقني وانا عبدك، وأنا على عهدك ووعدك مااستطعت،أعوذ بك من شر ما صنعت، ابوء لك بنعمتك علي، وابوء بذنبي، فاغفرلي فإنه لا يغفروا الذنوب إلا أنت.

“Allaahumma Anta
Rabbi Laa ilaaha illaa
Anta
Kholaqtani wa anaa
abduka
Wa ana ‘alaa ‘ahdiKa
Wa wa’diKa mas tatho’tu
Aa’uudzu biKa min
Syarri maa sona’tu
Abuu’u laKa binikmatiKa
‘alayya
Wa abuu’uu bidzanbiy
Faghfirliy
Fainnahu laa yagfirudz
dzunuu
ba illaa Anta…”

5. MAHKOTA PERLINDUNGAN
بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم.

“Bismillaahil ladzii
laa yadhurru
ma’asmihii syai’un fil
ardhi
walaa fis samaa’
Iwa Huwas Samii’ul ‘
Aliim”

6. MAHKOTA PELEPAS
BENCANA
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

“Laa ilaaha illaa Anta
SubhaanaKa innii
Kuntu minadz
dzoolimiin”

7. MAHKOTA PENENANG
HATI
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

“Laa haula walaa
quwwata illaa billaahil
‘Aliyyi ‘Adziim ”

Jadikanlah Mahkota-Mahkota ini menghiasi kepala dan membasahi lisanmu, sebagai amalan dan senjata kita .

Mudah-mudahan dengan mengamalkan salah satu atau kesemua Mahkota-Mahkota tersebut, Allah SWT mengangkat segala Cubaan dan Dugaan, menghindari dari musibah, mengampuni dosa kesalahan dan memasukkan kita ke dalam Syurga-NYA .
Aamiinn Ya Rabb…

Wallahu ‘alam bissawwabb…
SemogaAllahRedha .

Sumber: Perantaukota

Artikel Menarik Dibawah..

WANITA YANG BERISIKO KENA ROGOL DENGAN JIN NI ADALAH MEREKA MEREKA YANG SUKA TIDUR DALAM KEADAAN..

Bolehkah jin merogol manusia? Apa pulak tak boleh.. Kalau jin boleh berkahwin dengan manusia, apa alasan dia tak boleh merogol manusia kan? Kes – kes di rogol jin ni bukan perkara baru berlaku cuma dalam bidang sains perubatan memang tak ada bukti. Kena merujuk kepada rawatan berbentuk spiritual jugak. Kalau orang islam kena cari la kaedah rawatan Islam supaya tidak berlaku perkara2 syirik & khurafat semasa rawatan. Kalau spesis perawat nak telur ayam pulut kuning bagai.. Jangan percaya. Rawatan Islam selalunya tak guna semua benda tu ok!

Dirogol jin ni bukan spesis jin belaan macam hantu raya jer.. Boleh juga berlaku dari spesis jin lain termasuk Jin Islam. Jin pun macam manusia even Islam bukan semua baik. Ada juga perangai macam setan.. Sebab depa makhluk yang bernafsu macam manusia.. Tengok perempuan2 dari spesis manusia ni tetiba jadi naik nafsu tak mustahil boleh berlaku perbuatan rogol cuma kau nak pi buat report di rogol jin memang report kau tak di terima la.

Mereka yang berisiko kena rogol dengan jin ni adalah mereka mereka yang suka tidur dalam keadaan..
1. Suka tidur keadaan seksi. Baju tidur yang macam kain langsir tu jangan pakai kalau taknak berisiko kena rogol dengan jin.
2. Suka tidor terkangkang
3. Tidur seorang diri
4. Tidur dengan tapak tangan tebuka
5. Suka Tidur dalam keadaan telentang.Oleh sebab itu Nabi SAW “melarang wanita tidur dalam keadaan telentang dan lelaki tidur dalam keadaan meniarap” ,Sunnah Nabi SAW sendiri mengajar agar kita tidr secara mengiring dengan mengepit kaki.

Apa tanda tanda seseorang tu di rogol jin? Pada peringkat awal inilah tanda tandanya…

1. Semasa Tidur terasa seperti dihimpit lembaga
2. Terasa seperti ada sesuatu berbaring atau tidur disebelah
3. Ternampak kelibat lembagaBagaimana mengesan samada seseorang di rogol jin..

1. Bangun tidur badan rasa letih
2. Ada kesan lebam di peha atau celah peha
3. Dengar seperti ada sesuatu sedang main guli
4. Mendengar seseorang berbisik di telinga
5. Ada kesan di kaki seperti corak batik

Biasanya berlaku kepada wanita yang berumur 26 – 30 tahun & wanita yang bekerjaya yang jarang memikirkan soal kahwin. Jadi pada wanita di luar sana cepat2 la merancang cari jodoh yer sebelum jadi mangsa rogol jin hehehehe

Pada permulaan mungkin seseorang itu cuba menghalang dari di rogol tapi bila berlaku kes rogol macam ni lama kelamaan, Pada peringkat akhir.. mangsa akan membiarkan perlakuan tu bila rasa tidak mampu melawan.. Pada masa tu la mangsa akan mula rasa..

1. Khayal dan nikmat
2. Tidak ada nafsu ingin bercumbuan dan bersetubuh
3. Rasa tidak mahu berkahwin
4. Klimaks atau basah dgn mencapai nikmat jimak
5. ada kes tertentu wanita merasakan mengandung dan melahirkan anak dalam mimpi serta menyusukan babi atau dipanggil SAKA yg diturunkan dari anak Jin itu.
6. Ada juga kes anak yang dikandung itu hilang bila kandungan mencecah 9 bulan. Tanpa diduga. Menurut Dr Haron Din antara lain kemungkinan besar benih jin itu lebih besar dr benih manusia dan menyebabkan jin itu mengambil anaknya.

Tanda tanda wanita mengandung anak jin.

1. Emosi tidak stabil
2. Panas baran
3. Sering bersendirian dan takut dengan orang.
4. Sering bermimpi berjimak
5. tidak memikirkan tentang jodoh
6. perut buncit seperti orang mengandung tapi bila cukup bulan bayi hilang dalam kandungan

Jadi kalau isteri atau ahli keluarga anda ada mengalami simtom2 tersebut segeralah merujuk kepada pengamal perubatan Islam. Jangan biar benda tu jadi semakin teruk.. Mungkin susah nak di ubati atau menghalang perlakuan terkutuk jin tersebut.

Moral of the story.. perbanyakkan ibadat & sentiasa mengamalkan ayat ayat suci al Quran sebagai pendinding Insya Allah dapat mengelakkan dari gangguan jin.

Sumber : Perantaukota/ ohgebang